Testimonials

Testimonials

Hagelschade hersteldrama

In enkele seconde stond mijn geliefde auto, waar ik keihard voor gewerkt heb, als wrak voor mijn neus.
Nadat ik de schade telefonisch bij mijn verzekeraar Interpolis gemeld had, verwees deze mij door naar een speciaal ingericht hagelcentrum. Massaal werden de door hagelschade getroffen auto’s hier aangeboden. Alles werd vanuit deze locatie gecoördineerd, zo ook het schadeherstel van mijn auto.

Maar na dik 6 weken dat ik mijn auto kwijt ben geweest, bleek de reparatie van de schade aan mijn auto niet goed uitgevoerd. Ik zag direct dat ondanks het herstel dit niet goed was uitgevoerd. Een lijst met serieuze klachten ging samen met mijn auto terug naar het schadeherstelbedrijf, het zou opgelost worden.
Na 3 weken wachten kwam mijn auto terug, maar deze was nog steeds niet in orde! Mijn auto moest dus weer opnieuw terug naar het schadeherstelbedrijf om goed te worden hersteld.
Uiteindelijk is de auto maar liefst 4 keer terug geweest naar de schadehersteller!! Na deze vierde keer leek alles gelukkig goed gerepareerd te zijn. Ik heb zo’n anderhalve maand probleemloos in mijn auto rondgereden.

Iets minder dan een jaar na het hageldrama in Someren bleek mijn auto nog steeds niet goed te zijn gerepareerd. Hele plakkaten lak lieten los van het dak.

Voor de vijfde keer in nog geen jaar na de schade, moest ik weer terug naar het schadeherstelbedrijf met mijn auto.
Ik heb mijn probleem op Facebook geplaats met het verzoek wie mij hier juridisch bij kon helpen. Al snel kwamen er heel veel reacties en privéberichten op mijn verhaal en foto’s. Ook veel adviezen en namen van mensen die mij wel zouden kunnen helpen.
Na talloze mailtjes, appjes en telefoontjes naar Interpolis, het schadeherstelbedrijf en zelfs de Focwa, kwam ik niet veel verder. Ik besloot deze Facebooklijst met namen en privéberichten nog eens te bekijken. Aardig wat mensen hadden verwezen naar Irene Sommeling en jijbepaalt.nl. Dit sprak me aan.

Na een redelijk lang telefoontje kreeg ik weer hoop, Irene wilde me gaan helpen.

Gelukkig, eindelijk iemand die me kon helpen, een afspraak was al snel gemaakt met de vestigingsmanager van het schadeherstelbedrijf, de regiomanager, Irene en ikzelf.
Het dossier was goed voorbereid en net voor de afspraak nog met mij door genomen. Een oplossing was dan ook dichterbij dan ooit toen we bij het schadeherstelbedrijf aan tafel zaten. Na een uur of anderhalf werden na ons voorstel dingen toegezegd. Deze zijn ook vrij snel uitgevoerd en nagekomen door de regiomanager.

Zonder Irene was me dit niet gelukt. Ze gaf me een stukje rust vanwege haar ervaring in de branche en ze ging heel kundig te werk. Haar persoonlijke betrokkenheid stelde ik erg op prijs. Nogmaals bedankt voor de superfijne oplossing die mede dankzij jou mogelijk is gemaakt!



Een goede afhandeling van een vervelende situatie

Het afhandelen van de schade bleek lastiger dan ik had verwacht. Mijn auto was alleen WA verzekerd, dus mijn eigen verzekering wilde niets voor mij doen en ik vond het lastig om te bepalen welke stappen in moest nemen om dit goed te regelen. Dus ik was blij toen ik Jijbepaalt.nl had gevonden. Na het eerste telefonisch contact had ik meteen het gevoel dat het goed ging komen. En dat hebben ze helemaal waar gemaakt, want afgelopen week kreeg ik bericht dat de schade volledig vergoed wordt.

Direct na het eerste contact werd de schadeafhandeling meteen in gang gezet. Dezelfde dag nog werden de eerste stappen gezet om de schade zo snel mogelijk af te handelen. Daarna heb ik eigenlijk niet meer hoeven doen dan wat vragen beantwoorden en formulieren invullen. Jijbepaalt heeft alles verder gereged. Een greep uit wat ze allemaal gedaan hebben:

  • Een tijdelijke stallingsplaats geregeld voor het restant van de auto
  • Een schade expert geregeld voor taxatie van de schade en bepaling van de dagwaarde
  • Een opkoper geregeld voor het restant van de auto
  • Contact opgenomen met de politie om de verzekeringsgegevens van de dader te achterhalen
  • Verklaringen van getuigen opgevraagd
  • De schadeclaim ingediend bij de verzekering van de tegenpartij
  • Steeds weer bij de verzekering er achteraan gezeten om mijn zaak snel te behandelen

Gedurende het hele traject was er goede communicatie via telefoon en email. Ik werd regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang en steeds als er belangrijke beslissingen genomen moesten worden, werden mijn opties duidelijk uitgelegd en werd ik gevraagd te bevestigen wat ik wilde doen. Dat gaf mij een gevoel van controle en betrokkenheid.

Ik ben zeer tevreden over de hele afhandeling en het mooiste is natuurlijk dat het mij helemaal niets heeft gekost.
 



Centraal beheer wil voor mij bepalen

Mijn kapster hoorde mijn verhaal en zei dat ik met jijbepaalt.nl moest bellen. Dus ik heb ze opgezocht en gebeld.

Wat bleek nou aan de hand te zijn. Mijn verzekering probeerde mij te sturen door aan te geven dat dat in de polis stond, maar ik ben aangereden. En dan is het een verhaalbare schade, en dan bepaal ik zelf waar ik repareeer. Of dat ik niet laat repareren. Ze hebben mij uitgelegd dat ik schadeloos gesteld moet worden.

Jijbepaalt wilde het regelen voor mij, maar ik wilde zelf nog een keer bellen met verzekering na dit verhaal. Ik heb ze haarfijn uitgelegd dat ik zelf bepaal wat er met mijn auto gebeurd bij autoschade. Nu kon het in één keer wel, alleen werd er een eigen risico ingehouden. Die zou ik later terugkrijgen als de verzekering de schade verhaald had. Binnen nog geen 14 dagen stond het geld min het eigen risico op mijn rekening.

Jijbeaalt.nl weet waar ze over praten als het om schade en je recht gaat. Volgende schade bel ik ze niet achteraf maar laat ik mijn schade via hun regelen.



jijbepaalt logo

Vraag, probleem of klacht over autoschade, de afhandeling of de reparatie ervan, verzekeraar of je polis?

Stel een vraag

Neem contact op

Postbus 15,
6658 ZG
Beneden-Leeuwen