Directe schadeafhandeling online

Nieuws

Schadeherstelbedrijf aangeklaagd voor dik 1 miljoen dollar

Schadeherstelbedrijf John Eagle in Texas USA is aangeklaagd voor meer dan $1 miljoen. Dit schadeherstelbedrijf, onderdeel van een grote Honda dealer, heeft erkend dat bij een eerdere hagelschade de nieuwe dakplaat niet volgens de fabrieksspecificaties van Honda is vernieuwd.

 

Jijbepaalt.nl komt met Vrije Herstel Polis - Persbericht

Jijbepaalt.nl, het initiatief dat opkomt voor vrije keuze bij het herstel van een autoschade, lanceert de nieuwe Vrije Herstel Polis. Dit is een autoverzekering zonder financiële sancties of uitgeklede all-risk dekking: “Gewoon verzekerd zoals ’t hoort”, aldus Jijbepaalt.nl.
 

Rechtsbijstandsverzekering: beste koop of “kat in de zak”

De praktijk wijst uit dat je als rechtsbijstands verzekerden in de praktijk doorgaans te maken krijgt met:

  • Administratieve rompslomp
  • Ontmoedigingspolitiek van de verzekeraar
  • Dekkingsproblemen met de verzekeraar voor/tijdens/na de rechtsbijstand
Krijg waar je recht op hebt bij autoschade….

Dossier - afwikkeling total loss auto - discussie omtrent feit hoe aanschafwaarde wordt bepaald
Verzekeraar - Avero Achmea Schadeverzekeringen 
Dispuut - Avero keert € 1.909,70 minder van de aanschafwaarde auto aan verzekerde uit.
Conclusie - Er is onduidelijkheid over wat onder aanschafwaarde moet worden verstaan.

Autoverzekeraar “wolf in schaapskleren”

Op het moment van autoschade kom je er vaak pas achter hoe je daadwerkelijk verzekerd bent. Steeds vaker wordt de verzekerde het slachtoffer van de “misleidende” praktijken van verzekeraars die keihard inzetten op schadesturing. Verzekerden worden geconfronteerd met een uitgeklede allriskdekking. En dat terwijl verzekeraars de zorgplicht hebben de verzekerde eerlijk in te lichten over hoe je daadwerkelijk verzekerd bent, en dus ook hoe uw auto hersteld wordt.

Oud & Nieuw tips om vuurwerkschade te voorkomen

Oud & Nieuw vieren is iets waar jong en oud weer altijd naar uit kijkt. Samen met familie en vrienden even flink uitpakken om het oude jaar af te sluiten en 2017 knallend in te luiden. Uiteraard met een hele lading vuurwerk, onder het genot van de nodige glaasjes champagne.

2016, het jaar van de ondernemer in de schadeherstelbranche

Dit wordt het jaar van de ondernemer. Zelf weer eigen keuzes maken. Keuzes niet gebaseerd op angst, maar keuzes genomen op basis van gezond verstand en eigen inzicht. Vanuit je eigen kracht, weer ondernemer worden en zijn. Begrijp waarom je ondernemer bent geworden en haal dat gevoel, en die drive weer terug.

Schadeherstelbranche - alles anders!

Hoe meer je zaken doet met verzekeraars hoe meer je jezelf afvraagt: “is dit nu een integere zakenpartner of een wolf in schaapskleren?” Van één zaak ben je verzekerd: Je winst daalt!

Auto total loss: vergoeding voor hogere bijtelling

De werknemer wiens auto van de zaak total loss wordt gereden, kan de schade die hij lijdt - doordat zijn vervangende auto een hogere bijtelling voor privégebruik heeft - verhalen op de automobilist die zijn auto in de prak heeft gereden.

Auto Schade Keuring - ASK

Auto Schade Keuring, het nieuwe keurmerk voor schadeherstel. 100 % zekerheid voor de consument na schadeherstel.

Autoschade? De consument heeft volledige keuzevrijheid!

Jijbepaalt.nl geeft een duidelijk statement af aan de buitenwereld. De eigenaar van de auto is de klant! De verzekeraar is de partij die zijn klant bij autoschade schadeloos moet stellen. De consument heeft het volste recht om te kiezen waar zijn auto bij schade hersteld wordt. Zonder beperkende voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.

Schade maken is geen kunst, schade herstellen wel

Verzekeraars bepalen al jaren waar zij schadeherstel inkopen. Zij, en niet het schadeherstelbedrijf, proberen te bepalen wie wel en wie niet de schade mag herstellen. Zij hebben vaak een doorslaggevende rol in de beoordeling van de kwaliteit van de schadehersteller. Zij bepalen met welke kwaliteit onderdelen de schade wordt hersteld. Zij, en niemand anders, bepalen de prijs!

Schadesturing autoverzekeraars bewuste keuze klant?!

Schadesturing is een bewuste keuze van de eigenaar van de auto. Helaas, maar het tegendeel is waar. 
Veel autobezitters zijn zich niet bewust dat het fenomeen schadesturing een onderdeel van de polisvoorwaarden is met "keiharde" sancties als je zelf wilt bepalen wat er met je auto gebeurt bij autoschade.

Een auto breekt niet zomaar in 2 stukken

Duidelijk voorbeeld dat wereldwijd de kwaliteit en veiligheid in de schadeherstelbranche continue gewaarborgd moet worden.
Een auto breekt namelijk niet zomaar in 2 stukken!

Appels met peren vergelijken

Afgelopen week las ik een leuke discussie over het feit dat auto’s door verzekeraars dusdanig verzekerd worden, dat het voertuig bij een schade niet wordt teruggebracht in de staat waarin het verkeerde vóór het oplopen van de schade.
 

“Bedrieglijke” afhandeling verzekeraars - eigenaar auto de dupe

Belangrijke oproep aan alle autobezitters. Heeft u het herstel van de schade aan uw auto via uw verzekering laten lopen?
Heeft u later bij nader inzien toch besloten de schade voor eigen rekening te nemen omdat u anders teveel terug zou vallen in bonus/malusladder en dus uw no-claim?!

Inschrijven nieuwsbrief